Hoome

Nu har jag kommit hem från träningen. En av mina kompisar, (vill inte nämna hennes namn) var där uppe och kollade. Och jag blir så jäkla besviken på henne. Att hon röker. Hon är ju lixom bara 13 (!!) år. Nu när hennes mamma varit så duktig att sluta, ja då kommer hon och börjar röka. Asså shit, blir verkligen gravligt besviken på henne. Innan hon bytte skola så var hon jätte ordningssam och var värsta duktig i skolan. Och nu, tvärtom typ. Och när vi gick därifrån så ville en annan kompis ha en kram men då så va jag duktig och sa '' Neej gumman, du röker. Jag har inga problem med dej, men det har jag med rökningen.'' Tyckte jag va duktig där. Jag säger bara: Snälla, 13 år, man blir ju besviken, allvarligt. Det finns ju lixom inget positivt med att röka. Bara negativa saker.

1. Man dör tidigare.
2. Man STINKER.
3. Man får sämre motion.
4. Man har lättare att bli beroende av andra droger.

Vad tycker ni om rökning?

Som ni säkert förstår så är jag helt emot det.


                                               

Nej, nu ska jag duscha.

Puss och Kram <33

Kommentarer
Postat av: Jasmine

usch, håller med dig :)

2008-03-02 @ 22:34:14
Postat av: Camilla

jag har precis slutat röka och jag mådde aldrig bra om det finns bara negativa sidor boven är att man någonsin började. Man luktar illa, dör i förtid, slösar pengar, blir beroende av något osv.

2008-03-02 @ 22:48:48
URL: http://camillaaggeborn.blogg.se
Postat av: laijna

ha en bra dag :D

2008-03-03 @ 10:26:58
URL: http://laijnloo.blogg.se
Postat av: angelica

rökning dödar!

;P :)
kram!

2008-03-03 @ 11:25:51
URL: http://annihoneys.blogg.se
Postat av: Fani

alla i min familj & de mesta utav mina vänner röker så jag kan inte direkt säga att jag är emot det, då jag växt upp & är van med det. själv skulle jag aldrig börja röka dock, nepp, it's bad fo sho :p man ser ju hur pass beroende folk blir & tänk så mkt pengar man slösar på något så ohälsosamt liksom, nae det är onödigt helt enkelt. hade bra :)

2008-03-03 @ 12:50:41
URL: http://glikia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0