Hur smeknamnet Larzza kom till

Ja, alla ni där som läser min blogg. Jag heter ju Amanda Larsson men kallas för Larzza och ibland Larzzuw. Hur kan det gå till? Jo, det nu ska vi ta det hela från örjan.

I 4an eller så så började min resa mellan de olika smeknamnen. Det blev då Larsson, vilket är väldigt passande. Detta utvecklades sedan och blev till Larzza. Det var i 5an eller i slutet av 4an som namnet kom till. Namnet koms på av Hedvig Ottenhall (www.heddanz.blogg.se). Jag gillade inte namnet och blev sur på alla som kallade mej det, men efter 2 månader så var jag van. Mitt namn som alla identifierade mej med var ''Larzza''. Heddan var väldigt lustig i slutet av 6an och kom på att jag skulle kallas för ''Prillan''. Ett lustigt namn det också, av Heddan såklart som är så fyndig.Sommaren mellan 6an och 7an så kallade Jasse mej för ''Larzzuw''. Jag började genast gilla namnet. Det var ett mycket sött och elegant namn tyckte jag, så det blev oftast ''Larzza'', men även Larzzuw. Det var därför som jag döpte denna blogg till Larzzuw.blogg.se. Sedan i Fredags så kom ett nytt smeknamn på: Larry. När Jasse skulle skriva Larzza på sin mobil så skrev hon fel och det blev ''Larry''. Jag tycker att namnet är väldigt roligt så det har jag blivit kallad för ett par gånger. ''Larry'' måste vara det roligaste sméknamnet jag har haft. Även fast Larzza är det vanligaste jag blir kallad för. Nu behöver ni inte ligga och fundera på det en Fredagskväll när ni istället kan kolla på en bra film.

Kommentarer
Postat av: Hedvig

Gumman jag älskar verkligen dej och din underbara humor!

2008-01-06 @ 22:42:00
URL: http://heddanz.blogg.se
Postat av: Emma

Svar: Man kan inte ha dom skorna man vill ha :(

2008-01-06 @ 22:44:29
URL: http://www.eees.blogg.se
Postat av: anna

tack så mycket för den gulliga kommentaren! den gjorde mig glad!

fin blogg du har! kram

2008-01-06 @ 23:00:29
URL: http://pyttis.blogg.se
Postat av: Kajsa

haha, Larry, vad gulligt!

2008-01-07 @ 18:26:52
URL: http://aenigma.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0